چوب ترموو و حوض نقاشی
مقدمه
چرا یک دفعه یاد حوض نقاشی افتادیم؟ چون قرار است که چوب ترمووهایمان بروند داخل حوض نقاشی و مانند گنجیشکک اشی مشی رنگی رنگی شوند! چگونه؟ یا اصلا شاید بپرسید برای چه؟ خب اگر شما از مشتریان پیگیر ما باشید، حتما یادتان هست که در مقالات قبلی گفتیم پس از این که این چوب های نازنینمان را از داخل کوره در آوردیم باید رنگشان کنیم و الا مانند یک چوب معمولی در مقابل نور خورشید یک رنگ خاکستری پیدا کرده و از بین می روند!! آهان! حالا شد! فکر کنیم یادتان آمد!

اما اگر شما یک مشتری جدید هستید که به وب سایت ما سر زده و حالا هم کنجکاو شده اید که بروید و در مقالات قبلی ما به دنبال پاسخ درست بگردید، باید به شما بگوییم که لازم نیست به خودتان زحمت بدهید چون ما بسیار تا بسیار مهمان نواز هستیم و قدوم میهمانان خود را گرامی می داریم! حال بیایید بنشینید پای همین مقاله و تا نفسی چاق کنید، ما به شما می گوییم که قرار است چرا و یا بهتر بگوییم چه طور یک چوب ترموو را رنگ کنیم! می بینیم که چشمانتان برق می زند! بسیار خب پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و گوشتان را حسابی تیز تیز کنید!

به یک نقاش ماهر برای رنگ چوب ترموو نیازمندیم!
بله! البته نیازمند یک نقاش ساختمان نیستیم! نیازمند یک نقاش ماهر در زمینه رنگ کردن چوب ترموو هستیم که پس از حرارت دهی چوبمان زیبایی خود را از دست ندهد! شما نیز می خواهید مانند ما باشید؛ اما دوست دارید تا بدانیدکه مزایای این رنگ کردن پس از حرارت دهی چیست؟ ایرادی ندارد! ما با کمال میل و با آغوشی باز برایتان بازگو می کنیم! ببینید، رنگ های چوب ترموو دارای خواصی مفید از جمله، ضد آب بودن، ضد اشعه ماورا بنفش بودن و ایجاد تنوعی رنگی عالی می باشد. البته شاید با خود بگویید ای بابا! باید یک مدت طولانی نیز منتظر بمانیم تا رنگ روی چوب خشک شود! نه نیازی نیست یک مدت طولانی صبر کنید، زیرا این گونه رنگ ها به سرعت خشک می شوند.


چگونه برای رنگ کردن چوب ترموو دست به کار شویم؟
اجازه بدهید پیش از این که لباس های نقاش باشی خود را بپوشید و با یک قلم مو حاضر و آماده رنگ کردن چوب ترموو باشید، به شما بگوییم که این رنگ کردن مانند رنگ کردن یک فنجان سفالی نیست! بلکه دارای سلسه مراتب خاص خود می باشد! اگر آماده هستید، لطفا سطل رنگتان را کنار بگذارید و ابتدا به حرف های ما که از عسل شیرین تر هستند گوش کنید! برای رنگ کردن یک چوب ترموو نازنین ابتدا باید مکانی که می خواهید در آن رنگ کاری کنید را تمیز کنید! البته همین که گرد و غباری در محیط نباشد، کفایت می کند! همچنین دمای محیط نیز باید بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد باشد. همین طور باید حواستان به چوب نیز باشد، سطح چوب نیز مهم است. این سطح باید عاری از هر گونه گرد و غبار و یا حتی رطوبت باشد. برای اینکه خیالتان راحت شود، می توانید سطح چوب را با یک عدد دستمال خشک تمیز کنید.

پس از پاکسازی چوب و محیط کار، ابتدا قوطی رنگتان را به خوبی تکان دهید و آماده رنگ زدن شوید. اگر قلم مو یا فرچه به دست گرفته اید، باید بگوییم با ما شوخی نکنید! برای این نوع رنگ کاری که به یک قلم مو احتیاج ندارید! بروید و یک تکه اسفنج تمیز و خشک پیدا کنید. پیدا کردید؟ به این زودی؟ بسیار خب حالا اسفنجتان را از یک سمت به اندازه 2 الی 3 سانتی متر در قوطی رنگ فرو کنید. سپس اسفنج را خارج کنید و پس از آن، اسفنج را با کمی فشار روی سطح چوب ترموو خود بکشید. یک دور رنگتان که تمام شود، ممکن است رنگ اسفنج ته بکشد، هیچ گونه ایرادی ندارد، دوباره همان مراحل را تکرار کنید تا تمام سطح چوب را رنگ کنید. همین طور ادامه دهید تا تمام سطوح چوب رنگ شود. رنگ کاری تمام شد؟

تبریک و خسته نباشید به شما مشتریان حرف گوش کن! حالا بی زحمت 12 الی 24 ساعت استراحت کنید و صبر کنید تا سطح چوبتان خوب خشک شود. اما چند لحظه صبر کنید، بی زحمت زمانی که سطح چوب خشک شد، یک بار دیگر نیز رنگ کاری کنید! عصبانی شدید؟ لطفا به دل نگیرید، پیش از این نیز به شما گفتیم که ما از مادر برایتان دلسوز تر هستیم، بنابراین می خواهیم رنگ چوب ترموو زیبایی داشته باشید، پس به حرفمان گوش کنید و یک دور هم پس از خشک شدن، رنگ کاری کنید. بعد از خشک شدن دور دوم رنگ کاری، چوب ترموو زیبای شما آماده نصب است.
نتیجه گیری
کمی صبر کنید تا ما حرف های آخرمان را نیز بزنیم، بعد می توانید با خیال راحت بروید سراغ کارهایتان! اگر فکر می کنید که با خیال راحت الان می توانید تا آخر عمرتان بی خیال رنگ کردن چوب ترموو شوید، باید به شما بگوییم که از این خواب خرگوشی بیرون بیایید! هر چوب ترموو به طور متوسط بین 3 تا 5 سال باید تجدید رنگ شود! برای اینکه هم ظاهر بهتری داشته باشد و هم زیبایی اش حفظ شود. حال که حرف هایمان تمام شد، باید بگوییم وقت خداحافظی مانند همیشه دلمان برایتان تنگ می شود! قول بدهید که باز هم به ما سر بزنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *