انواع درمان سطح برای چوب ترمو

چوب ترمو مازو یک ماده طبیعی است که با حرارت و بخار پردازش شده است . در نتیجه ی درمان سطح چوب ترمو ، دوام و ظاهر زیبایی شناسی متمایز را به همراه دارد. به لطف فرآیند اصلاح حرارتی، ترمووود مازو در همه شرایط آب و هوایی در برابر پوسیدگی مقاوم است. با این حال، مانند اکثر مواد چوبی، ترمووود را می توان برای محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، آلودگی هوا و سایر عوامل محیطی که می تواند باعث تخریب و تغییر در ظاهر شود، تحت درمان سطح قرار گیرد. درمان سطح چوب ترمو می توانند چرخه عمر چوب ترمو مازو را افزایش دهند و ظاهری غنی و جذاب به آن ببخشند. همچنین ظاهرهای متفاوتی را برای ترمووود از سایه های شفاف گرفته تا پوشش کامل سطوح رنگ شده . و همه چیز در بین آن ها را امکان پذیر می کند. در این مقاله توضیح می دهیم که بهترین گزینه ها و روش های تصفیه سطح برای چوب اصلاح شده حرارتی چیست.

ترمووود یک پایه عالی برای درمان سطح

چندین گزینه درمان سطح چوب ترمو وجود دارد. بسته به نتیجه دلخواه، ترمووود را می‌توان با همان رنگ‌ها، روغن‌های چوب، واکس‌ها و لاک‌های باکیفیت که برای چوب‌های اصلاح‌نشده مناسب هستند، سطح کار کرد. هنگام انتخاب بهترین درمان سطح، ارزش توجه به نوع استفاده و تنش چوب را دارد. تراس در معرض فرسودگی و نور مستقیم خورشید به طور منظم نیاز به محافظت بیشتری نسبت به روکش خارجی دارد. روغن‌ها و رنگ‌های چوبی رنگدانه‌دار و شفاف برای درمان ترمووود رایج هستند. در حالی که رنگ‌های پوششی و رنگ‌های نیمه شفاف معمولاً برای روکش‌های ترمووود استفاده می‌شوند.

یکی از بهترین جنبه های مازو وود این است که زمانی که عملیات به درستی انجام شود، یک پایه عالی برای عوامل تصفیه سطح است. پایداری ابعادی پایه محکمی برای عملیات سطح ایجاد می کند . و از آنجایی که چوب ترک نمی خورد ، پوشش اعمال شده بدون ترک باقی می ماند. ترمووود مازو کاملاً بدون رزین است و بنابراین آن را از طریق رنگ پنهان نمی کند. این کار حتی در آب و هوای گرم و مرطوب و همچنین در سونا، بدون ترس از ورود رزین به سطح، درمان های سطحی را امکان پذیر می کند.

رنگ آمیزی برای درمان سطح چوب ترمو

رنگ آمیزی یکی از محبوب ترین گزینه های درمان سطح چوب ترمو است. این شامل اعمال یک لایه نازک از یک لکه رنگدانه بر روی سطح چوب برای حفظ رنگ قهوه ای اصلی، تغییر رنگ آن یا تقویت دانه طبیعی چوب است. رنگ آمیزی برای کاربردهای خارج از منزل ایده آل است . زیرا محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش و آسیب آب ایجاد می کند. این درمان همچنین به جلوگیری از رشد کپک کمک می کند . و تمیز کردن و نگهداری سطح چوب را آسان تر می کند. ما استفاده از روش اسپری را توصیه می کنیم.

درمان سطح چوب ترمو با رنگ آمیزی

روغن کاری مخصوص دکینگ های با چوب ترمو

روغن کاری یک گزینه محبوب برای درمان سطح چوب ترمو است و به ویژه برای دکینگ ترمووود خوب است. روغن کاری رنگ طبیعی چوب را افزایش می دهد و ظاهری گرم و غنی به آن می بخشد. همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر آب ایجاد می کند . و به جلوگیری از ایجاد ترک توسط رطوبت و اشعه ماوراء بنفش در کاربردهای افقی کمک می کند. روغن کاری برای کاربردهای خارج از منزل ایده آل است. زیرا به چوب اجازه تنفس می دهد و از تجمع رطوبت که می تواند منجر به پوسیدگی شود جلوگیری می کند. رنگ قهوه ای کاراملی چوب ترموود مازو را می توان با رنگدانه و روغن چوب محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش حفظ کرد.

رنگ های پوششی کامل برای درمان سطح چوب ترمو

رنگ آمیزی با رنگ های پوششی یکی دیگر از گزینه های درمان سطح ترمووود است. رنگ آمیزی محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش، آسیب آب و سایر عوامل محیطی که می توانند باعث تخریب شوند، فراهم می کند. همچنین طیف گسترده ای از رنگ ها و سایه ها را در اختیار شما قرار می دهد . که آن را برای کاربردهای تزئینی ایده آل می کند. با این حال، رنگ آمیزی می تواند از دوام کمتری نسبت به سایر گزینه های درمان سطحی برخوردار باشد . و ممکن است در طول زمان نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشد.

روغن کاری سطح مخصوص چوب های دکینگ

رنگ های سفید و روشن برای درمان سطح چوب ترمو

ترمووود مازو را می توان به رنگ روشن تر یا سفید تبدیل کرد. تعداد لایه ها و شفافیت پوشش تعیین کننده است: رنگ قهوه ای کاراملی تیره ممکن است برای رسیدن به رنگ سفید یا بسیار روشن نیاز به لایه های متعدد داشته باشد.شایان ذکر است که نمونه های رنگی سازنده معمولاً برای چوب های فرآوری نشده مشخص می شوند . و به دلیل رنگ قهوه ای مشخص ترمووود با سایه نهایی مطابقت ندارند. ما همیشه یک نقاشی آزمایشی را توصیه می کنیم.

قبل از عملیات درمان سطحی به این نکته توجه کنید

نتیجه نهایی همیشه به بافت سطح محصول ترمووود بستگی دارد. سطح چوب مازو ممکن است صاف، برس، میکرو شیار یا سنباده خورده باشد. سطوح مختلف به نتایج متفاوتی دست می یابند، زیرا زبری و تخلخل سطح چوب بر نحوه جذب عامل تصفیه به چوب تأثیر می گذارد. آب و هوا همچنین می تواند بر روی نوع شوینده ای که می تواند روی سطح ترمووود استفاده شود، تأثیر بگذارد. شایان ذکر است که چوب های ترمو تیره‌تر از چوبی است که معمولاً در نمونه‌های رنگی استفاده می‌شود و بنابراین ما همیشه یک نقاشی آزمایشی را توصیه می‌کنیم.






دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *