ارسال کاج های فنلاندی برای اصلاح حرارتی

ترمووود چیست

ترمووود (به عنوان چوب اصلاح شده حرارتی نیز شناخته می شود) اصطلاحی است. برای هر چوبی که برای بهبود پایداری و دوام. آن را با حرارت پردازش کنند. این فرآیند که شامل قرار دادن چوب در معرض دمای شدید (حدود 200 درجه سانتیگراد) است. یک فرآیندی است که تمام رطوبت را از چوب حذف می کند.

هنگامی که چوب به این روش تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد. مقاومت و ساختار پیشرفته اش.آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در پروژه های مختلف ساخت و ساز تبدیل می کند. در این مقاله، آنچه را که می توانید از این ماده منحصر به فرد انتظار داشته باشید، بررسی می کنیم.

چوب ترمو چگونه تولید می شود

ترمووود زمانی ایجاد می شود که تمام رطوبت موجود در چوب تبخیر شده باشد. این کار با قرار دادن چوب در یک محفظه و قرار دادن آن در معرض حرارت شدید برای چندین ساعت انجام می شود. دما بین 185-212 درجه سانتیگراد متغیر است و پس از گرم شدن، چوب دوباره به سرعت خنک می شود.

در طول فرآیند، تمام هیدروکسیل و آب از سلول های چوب حذف می شود. هیدروکسیل چیزی است که به طور معمول سلول های آب آزاد را به داخل چوب می کشد و باعث ناپایداری آن می شود. با حذف این گروه‌ها، محصولی بسیار پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر خواهید داشت. همچنین به این معنی است که هیچ سمقی وجود ندارد، که به ایجاد یک پایان زیبا نیز کمک می کند.

مزیت های ترمووود

پس از پردازش، خواص چوب به شدت تغییر خواهد کرد. ترمووود جدید و بهبود یافته اکنون به طور کلی انعطاف پذیرتر است، در برابر پوسیدگی مقاوم است . و  ظاهری زیبا دارد. بیایید به برخی از مزایای دیگر با دقت بیشتری نگاه کنیم.

ضد آب بودن

چوب ترمو به اندازه سایر چوب ها در برابر رطوبت آسیب پذیر نیست. فرآیند عملیات حرارتی، چگالی و ساختار چوب را در سطح مولکولی تغییر می دهد. این باعث کاهش جذب رطوبت و آزاد شدن آن می شود. به عبارت دیگر، اگر چوب اصلاح شده حرارتی را در یک محیط 100٪ مرطوب قرار دهید، فقط حداکثر 12٪ رطوبت را جذب می کند. این باعث می شود چوب در برابر آب و هوای شدید، رطوبت و تغییرات دما مقاوم تر شود. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان ممتاز اکنون برای سونای فضای باز، جکوزی و سایر مبلمان به ترمووود روی می آورند. همچنین در برابر آسیب های قارچی مقاوم تر است و کمتر در معرض کپک و پوسیدگی است (خواصی که به ویژه برای ساختمان های بیرونی که در معرض نوسانات شدید رطوبت هستند بسیار مهم است).

پایداری
هنگام کار با مواد آلی مهم است که به تأثیر آن بر روی زمین توجه داشته باشید. کار با ترمووود مزیت پایداری دارد زیرا: طول عمر چوب اصلاح شده حرارتی بسیار بیشتر است. در برابر پوسیدگی نسبت به چوب های جنگلب مقاوم تر است، بنابراین با انتخاب محصولات ترمووود، به کاهش تقاضا برای چوب جدید کمک می کنید. این به نوبه خود به حفظ جنگل ها و حفظ منابع طبیعی کمک می کند. این یک گزینه کاملاً بدون مواد شیمیایی است. فقط از بخار و گرما برای پخت چوب استفاده می شود. این بدان معنی است که یک ماده غیر سمی است. از آنجایی که بسیاری از مردم ظاهر چوب اصلاح شده حرارتی را دوست دارند (حتی با بالا رفتن سن)، نیازی به رنگ آمیزی آن یا استفاده از سایر مواد شیمیایی خشن نیست.
ثبات
چوبی که تحت حرارت قرار گرفته است در پاسخ به تغییرات رطوبت، منبسط و منقبض نمی شود. بنابراین چوب بهتر می تواند شکل و پایداری خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند زیرا احتمال انحراف یا جمع شدن آن در طول زمان کمتر است. علاوه بر این، فرآیند گرما بیشتر محتوای رزین را حذف می‌کند، که به مبارزه با ترشح رزین کمک می‌کند (یک مشکل رایج برای سوناهایی که با چوب‌های تصفیه نشده ساخته می‌شوند، جایی که رزین یا شیره از دیواره‌های داخلی نفوذ می‌کند).
ظاهر زیبا،طول عمر بالا و وزن سبک . این محصول ترمووود را به گزینه اول برای استفاده در فضای بیرونی و نمای ساختمان تبدیل کرده است. مازو در این سال ها تلاش کرده تا محصولی با کیفیت با قیمت مناسب برای همراهان همیشگیش فراهم کند. با مازو همراه باشد.
استفاده از ترمووود برای سونا و جکوزی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *