جنبه های زیست محیطی چوب ترمو

چوب ترمو همواره به عنوان چوب دوست دار طبیعت شناخته شده است و در این مقاله جنبه های زیست محیطی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مواد اولیه تایید شده

FFCS (سیستم صدور گواهینامه جنگل فنلاند) که برای شرایط زیست محیطی فنلاند تعریف شده است و به طور قابل اعتماد نحوه مدیریت و استفاده از جنگل های دارای گواهی فنلاند را نشان می دهد.سیستم صدور گواهینامه شامل تمام اجزای ضروری برای صدور گواهینامه جنگل است: الزامات مربوط به مدیریت و استفاده جنگل و تأیید زنجیره نگهداری و همچنین معیارهای صلاحیت برای ممیزی خارجی. FFCS توسط سیستم صدور گواهینامه جنگل PEFC (برنامه تأیید طرح‌های گواهینامه جنگل) پذیرفته می شود.شورای صدور گواهینامه جنگل فنلاند حقوق استفاده از آرم PEFC در فنلاند را از طرف شورای PEFC صادر می کند. حدود 90 درصد از چوب های اره شده که در فنلاند از نظر حرارتی اصلاح شده اند، از جنگل های دارای گواهی PEFC می آیند.

انرژی

در طول فرآیند تولید ترمووود انرژی عمدتاً برای خشک کردن مورد نیاز است که 80 درصد انرژی گرمایی مصرفی را تشکیل می دهد. مصرف کل انرژی تقریباً 20 درصد بیشتر از فرآیند خشک کردن چوب معمولی با 18 درصد رطوبت است. در مقایسه با رطوبت کمتر، مصرف انرژی به دلیل زمان کوتاه‌تر فرآیند تقریباً برابر است. در بیشتر موارد انرژی با سوزاندن ضایعات پوست و چوب تولید می شود.

تصویر زیر مصرف انرژی برخی از مصالح ساختمانی برای فرآیندها و حمل و نقل را نشان می دهد. منشا انرژی به منابع تجدیدپذیر (انرژی زیستی، انرژی باد، خورشیدی و آب) و تجدید ناپذیر (سوخت فسیلی) تقسیم می شود.


انتشارات

انتشار ترمووود در هوای اطراف بسیار کم است.از آنجایی که فرآیند تولید ترمووود تنها بر اساس استفاده از دمای بالا و بخار است، هیچ گونه ماده مضری از محصولات به سطح زمین نمی ریزد.

چرخه تعمیر و نگهداری

اصلاح حرارتی باعث بهبود پایداری چوب می شود. به دلیل کاهش تغییر شکل (تورم، انقباض، پیچ و تاب) ThermoWood پایه خوبی برای پوشش است. رزین در طول اصلاح حرارتی حذف می شود و از طریق لایه پوششی کاربردها نفوذ نمی کند. سطح پوشش داده شده ThermoWood مدت زمان بیشتری در شرایط خوب نگه می دارد. چرخه نگهداری طولانی مدت باعث کاهش مصرف مواد مورد نیاز برای تولید پوشش ها می شود.

جایگزینی

ظاهر بصری ThermoWood شبیه چوب های سخت گرمسیری است. در برخی از مصارف نهایی می توان از ترمووود به جای گونه های چوبی غیرپایدار استفاده کرد. استفاده جبرانی باعث کاهش حمل و نقل و نجات جنگل های در معرض خطر می شود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *