مزایای چوب ترمو

همانطور که از نام آن پیداست ، چوب سخت یا چوب نرم اصلاح شده از نظر حرارتی تحت عملیات حرارتی قرار گرفته تا مزایای چوب ترمو به صورت چشمگیری نمایان شود. چوب مورد نظر با استفاده از یک عمل کاملاً طبیعی و غیر سمی تصفیه می شود . به طوریکه جایی در دمای بیش از 250 درجه پخته می شود.فرآیند گرمایش در محیطی فاقد اکسیژن انجام می شود که ترکیبات آلی سلول های الوار چوب  از بین ببرد. و چوب را به طور دائمی اصلاح کند.

محصول چوبی حاصل با حداقل جذب رطوبت بسیار پایدارتر است. ماندگاری نیز افزایش می یابد و باعث می شود حشرات و قارچ ها باعث آسیب به چوب نشوند. با رطوبت کمتر ، ترمووود به شکل چشمگیری سبک وزن تر می شود . و آن را برای طیف گسترده ای از کاربردها مناسب می کند.

ظاهر شکلاتی رنگ چوب در نتیجه اصلاح حرارتی

علاوه بر تغییر ساختار داخلی چوب در نتیجه عملیات حرارتی شدید ، ترمووود از نظر ظاهری هم متفاوت به نظر می رسد. چوب های حرارتی اصلاح شده معمولاً ظاهری غنی و قهوه ای دارند. ظاهری جذاب و زیبا .

دیگر مزایای چوب ترمو

از دیگر مزایای چوب ترمو می توان به این رنگ شکلاتی اشاره کرد که آن را می توان با رنگ مناسب حفظ کرد . یا می توان آن را به طور طبیعی تحت نور خورشید قرار داد که رنگ آن به سمت طیف خاکستری می رود . این امر مورد علاقه بسیاری از معماران و توسعه دهندگان چوب ترمو است.

انواع درخت ها با قابلیت اصلاح حرارتی

چندین گونه درخت برای اصلاح حرارتی مناسب هستند . از جمله درخت زبانه گنجشک ، صنوبر ، کاج ، Frake و Ayous. چوب درخت بلوط به طور گسترده ای در دسترس نیست . زیرا از قبل به طور طبیعی با دوام است ، اما  از اصلاح تغییرات حرارتی برای بهبود ظاهر آن استفاده می کنند.

مزایای چوب ترمو به این چند مورد خلاصه نمی شود .

مراحل اصلاح حرارتی چوب

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *