فرآیند های حرارتی چوب

فرآیندهای حرارتی چوب را برای شما در این مقاله آورده ایم . سه فرآیند استفاده از روغن (عملیات حرارتی روغن با روغن) ، نیتزوژن (چوب Reti) و بخار (Le-Bois Perdure) در یک مرحله انجام می شود.فرآیند ترمو کردن چوب شامل خشک کردن ، عملیات حرارتی و سرانجام خنک کننده تا 72 ساعت طول می کشد.این زمان در فرآیند افلاطون که شامل هیدروترمولیز ، پخت خشک و خنک کنندگی است می تواند تا 7 روز طول بکشد. زمان مورد نیاز به گونه چوب ، عرض و میزان رطوبت اولیه بستگی دارد.

فرآیند وست وود

وست وود پیشرفته ترین فرآیند اصلاح حرارتی مدرن است که در سال 2004 ثبت اختراع شده است. این فرآیند در ابتدا برای تیمار چوب سخت ساخته شد ، که در مقایسه با چوب نرم پیچیده تر است. دلیل این پیچیدگی واکنش های شیمیایی گرمایی است که در چوب سخت در طی عملیات حرارتی ظاهر می شود .سیستم کنترل کاملاً خودکار وست وود امکان مدیریت عملیات حرارتی هر گونه چوب سخت و گونه های نرم را فراهم می کند.

فرآیندهای حرارتی چوب

در ادامه بحث جزییات فرایند های حرارتی چوب به فرایند افلاطون می رسیم .

فرآیند افلاطون

یک فرآیند دو مرحله ای که در ابتدا چوب بوسیله آب در دمای 160 درجه سانتی گراد تا 190 درجه سانتی گراد تحت فشار بالا اشباع می شود.بعد از اینکه میزان رطوبت در چوب به 10٪ کاهش یافت ، سپس مرحله پخت در 170 درجه سانتیگراد تا 190 درجه سانتیگراد تحت فشار 1 اتمسفر انجام می شود.

فرآیند تصحیح

تصحیح به واژه فرانسوی retification گفته می شود که شامل احیای مجدد و پاره شدن آن می باشد.چوب در این فرآیند باید دارای رطوبت 12٪ یا کمتر باشد که می توان از طریق فرایندهای خشک کردن ساده به آن دست یافت.چوب ها سپس در شرایطی با نیتروژن بالا قرار می گیرند که بیش از 2 درصد اکسیژن ندارد.

فرآیندهای حرارتی چوب

در ادامه مسیر فرایند های حرارتی چوب این بار به فرایند Les Bois Perdure می پردازیم.

فرآیند Les Bois Perdure

الوارهای تازه بریده شده ابتدا باید در یک محیط بخار به واسطه رطوبت باقی مانده در چوب خشک شوند.

فرآیند حرارتی روغن

چوب در حمام روغن بین 180 درجه سانتیگراد تا 220 درجه سانتیگراد قرار می گیرد. این فرآیند همچنین می تواند با مواد افزودنی شیمیایی برای تغییر چوب به روش های دیگر استفاده شود.

فرآیندهای حرارتی چوب

فرآیند ترمووود

این فرآیندهای حرارتی چوب از آنجا که از یک محیط بخار در فشار اتمسفری برای تصفیه چوب استفاده می کند. و مشابه فرایند Les Bois Perdure است.با این حال ، این فرآیند می تواند روی چوب “سبز” نیز مورد استفاده قرار گیرد .بیشترین فرآیند تجاری تا سال 2004 بود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *