خالقان چوب ترموو

شاید با خود بگویید که ما از تاریخچه چوب ترموو با خبر هستیم و نیازی به زدن حرف های تکراری نیست! اما ما به شما می گوییم که ابتدا اجازه دهید که ما از راه برسیم و کمی نفسی چاق کنیم! بعدشم اصلا کار جالبی نیست که تا ما دهانمان را باز می کنیم! می زنید توی ذوقمان! ما با این همه انرژی مثبت هر بار به سراغ شما می آییم! پس کمی آرام و مهربان تر! راستش را بخواهید امروز آمده ایم تا دل علم دوستان را به دست بیاوریم! کدام علم دوستان؟ همان افرادی که به دنبال کشف چیز جدید و یا افزایش اطلاعات خود هستند! البته منظورمان این نیست که شما بروید پی کار و کاسبی تان و این موضوع به شما مربوط نمی شود! نه اصلا و ابدا! ما عاشق مشتریان و دوستان همیشگی خود هستیم! البته عاشق ترموو چوب هم هستیم! پس شما نیز می توانید بمانید و پای صحبت ما بنشینید! راستش را بخواهید صحبت از تاریخچه نیست! منظورمان از خالقان، خدایان ساخت چوب ترموو است! آخر می دانید هر کدام از این خدایان یک روشی برای ساخت چوب ترموو دارند! در واقع ما همیشه گفته ایم اصلاح یا تیمار حرارتی؛ اما ما را که می شناسید، اصولا آدم های صادقی هستیم و همیشه صادقانه سخن گفته ایم! پس باز هم می خواهیم از جان و دل صحبت کنیم و برایتان حرف های علمی بزنیم! پس آماده! کمربند ها بسته! برویم به یک سفر علمی دیگر!

خدایان پنج گانه اصلاح حرارتی
همان دوستان همیشگی ما هستند! باید خدمتتان عرض کنیم که این ها خدایان پنج گانه هستند! حال به معرفی این خدایان پنج گانه می پردازیم. خدای اول: خدای ترموو وود (یا پرمیوم وود)، خدای دوم ، باز تعریف ، خدای سوم، وست وود، خدای چهارم، افلاطون و خدای پنجم درمان نفت گرما (یا OHT-Process). خب حال که با این خدایان آشنا شده اید، لابد ذهنتان سوت کشیده است که این ها دیگر چه نام های مسخره ای هستند و یا اینکه از خودتان می پرسید که هر کدام یعنی چه و برای چه اصلا باید به حرف های ما گوش دهید! البته در کمال تعجب ما می دانیم که شما همان افرادی هستید که یار و غار همیشگی ما بوده اید و همیشه هوای ما را داشته اید! پس می دانیم که ما را تنها نمی گذارید! در خصوص سوالاتی که پرسیده اید نیز باید بگوییم! مگر ما مرده ایم! پس تا ما را دارید غم نخورید! ما در ادامه به معرفی برخی از این خدایان می پردازیم! پس برویم به ادامه سفر علمی!

خدای وست وود
خب ما که خدمتتان عرض کردیم! هم برای علم دوستان و هم به خاطر شما همراهان همیشگی خودمان به برخی از این خدایان ترلید ترموو چوب اشاره خواهیم کرد و زیاد از حد پایمان را از گلیممان درازتر نخواهیم کرد! پس بگذارید مختصری در رابطه با خدای وست وود و تولید چوب ترموو صحبت کنیم؛ زیرا می ترسیم که حوصله شما سر برود و خلاصه دمار از روزگار ما در بیاورید! این روش خیلی پیشرفته است؛ اما دلیل نمی شود که جدید باشد! درست است که خیل به روز است؛ اما راستش را بخواهید متعلق به سال 2004 میلادی می باشد! این روش ابتدا بین خشک و تر تفاوت قایل می شد، چون معتقد بود یک چوب اگر خشک باشد در طی فرایند اصلاح حرارتی بهتر عمل خواهد کرد تا یک عدد چوب نرم و پر از رطوبت! اما به مرور مجاب شدند تا از تمامی این چوب ها در این روش استفاده شود! پس این گونه بود که خدای وست وود روی کار آمد! آخر این خدا بسیار کنترل و مدیریت گرما سنجی زیاد و بالایی دارد! خلاصه کارش حرف ندارد!

خدای افلاطون
منظورمان آن افلاطون دانشمند نیست! منظورمان تنها نام افلاطون است که روی این خدا گذاشته شده است و کارش هم تولید ترموو چوب های مورد علاقه ما است! این خدا دو مسیر عملکردی دارد! ابتدا چوب ها را با رطوبت زیاد اشباع می کند و سپس به کمک روش هیدرودرمال در دمای 120 تا 160 درجه سانتی گراد قرار داده و فشار زیادی بر آن ها اعمال خواهد کرد! سپس به سراغ مسیر دوم خواهد رفت، در طی این مسیر چوب ها را می پزد! نه نه اشتباه نکنید! آشپزی نمی کند! بلکه در دمای 170 تا 190 درجه سانتی گراد، چوب ها را می پزد و در همین حین روی چوب ها فشاری به اندازه 1 بار اعمال می کند! بله دیگر حسابی کارش حساب و کتاب دارد!

خالقان چوب ترموو
خدای باز تعریف
خب! تقریبا دیگر قرار نیست پس از این روش، مزاحمتان شویم! برای همین سریعا می رویم سراغ اصل مطلب! این خدا از دو روش پارتنتیو رتیکولاسیون و فریز کردن نشات می گیرد! حال شاید بپرسید این اسامی قلبه سلنبه را از کجا آورده ایم یا اصلا یعنی چه؟ خب اگر اجازه بدهید توضیح می دهیم! پس استفاده از یک خشک کردن ساده و رساندن دمای چوب به 12 درصد یا کمر می توانیم از این روش استفاده کنیم! بله دیگر بیخودی و الکی نمی شود هر چوبی را وارد هر روشی کرد! هر کدام از این خدایان برای خودشان قانون و برو و بیایی دارند! پس از این عملیات خدای باز تعریف شروع خواهد شد! طی این عملیات چوبی که گفته شد در داخل یک محیط با نیتروژن بالا قرار خواهد گرفت و مقدار اکسیژن آن به کمتر از 2 درصد خواهد رسید! در نهایت چوب شما آماده خواهد بود!

نتیجه گیری
ما بسیار آدم های شریفی هستیم و نمی خواهیم شما را خسته کنیم، آخر می خواهیم شما دوست و همراه ما باقی بمانید! برای همین است که بحث را خاتمه دادیم! البته باز هم حرف برای گفتن داریم! اگر خسته نشده باشید باز هم دلتان می خواهد به ما سر بزنید! ما هم با کمال میل منتظر حضور گرمتان هستیم!

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *