انواع چوب های مناسب برای سونا

هر طرح سونا متفاوت است .بعضی از آنها بر روی کاربردی بودن متمرکز شده اند در حالی که بعضی از طرح ها تمرکز بر جذابیت تزئینی بیشتری دارند. برای سونای خود هر انتخابی که انجام دهید ، اصول جهانی خاصی وجود دارد . استفاده از چوب های مناسب برای سونا که بیش از حد گرم نمی شوند یا برای استفاده بر روی نیمکت ها رزین ترشح نمی کنند .

ما همچنین از اصلاح حرارتی چوب برای افزایش دوام ، مقاومت در برابر رطوبت و پایداری آن استفاده می کنیم. روند بسیار تخصصی ما همچنین باعث تغییر شکل شده و حس طبیعی این متریال به سونا شما شخصیت می بخشد. بعضی از چوب ها رنگ های گرم و طیف قهوه ای روشن خود را حفظ می کنند . در حالی که بعضی دیگر – مانند ماگنولیا ، کاج رادیاتا و اش – برای یک پوشش ظریف تیره می شوند. این فرایند کاملاً بدون مواد شیمیایی است. چوب ها فقط با گرما و بخار اصلاح می شوند.

در این مقاله و مقاله بعدی ۱۰ نوع از چوب های مناسب برای سونا را معرفی خواهیم کرد.

Common aspen (آسپن معمولی)

آسپن معمولی یک درخت برگ ریز از خانواده بید است که در اطراف اروپا و آسیا و همچنین شمال آفریقا رشد می کند. این متریال ایده آل برای نیمکت های سونا است . زیرا رزین ترشح نمی کند ، تکه تکه نمی شود و یا خیلی گرم نمی شود. نور کم و بافت صاف آن نیز به آن جلوه جذابی می بخشد و آن را برای نقاشی مناسب می کند . بنابراین می توان از آن برای دیوارهای داخلی و خارجی نیز استفاده کرد.

Western red cedar(سرو قرمز غربی)

سرو قرمز غربی ، یک درخت مخروطی همیشه سبز از خانواده سروها که به سرو قرمز اقیانوس آرام نیز معروف است . برای نیمکت های سونا و فضای داخلی مناسب است . زیرا رزین ترشح نمی کند و بیش از حد گرم نمی شود و همچنین ضد آب است. سرو قرمز که در درجه اول در قسمت غربی آمریکای شمالی در حال رشد است . به دلیل عطر و بوی غنی و عطر و طعم و رنگ مایل به قرمز با طیف وسیعی از سایه های طبیعی ، که آن را نیز به گزینه ای جذاب برای پوشش خارجی تبدیل کرده است ، مشهور است.

Canadian Hemlock (تسوگای کانادایی)

چوب تسوگا کانادایی ، که به نام هموک کانادایی یا هموک شرقی نیز شناخته می شود ، نرم است ، دارای دانه های درشت و رنگ روشن است که آن را برای دیوارهای خارجی مناسب می کند. چوب این درخت مخروطی آمریکای شمالی از خانواده کاج و همچنین مقاوم و بدون گره ، برای استفاده در داخل سونا ایده آل است . زیرا تاب بر نمیدارد و گرما را به طور مساوی تابش می کند. هموک کانادایی همچنین رایحه ای لطیف و آرام بخش تولید می کند.

Common alder or black alder(توسکا معمولی یا توس سیاه)

به لطف طیف رنگی مایل به قرمز و بافت دلپذیر ، چوب درخت توسکا معمولی که به آن توس سیاه نیز می گویند . به عنوان چوب مناسب برای سونا محبوب است. این درخت برگ ریز چند ساله از خانواده درختان توس که در اطراف اروپا ، جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا رشد می کند . چوبی مقاوم در برابر آب  که بیش از حد گرم نمی شود. ما از توسکا برای تولید انواع مواد و محصولات داخلی سونا استفاده می کنیم البته با فرایند اصلاح حرارتی.

Scots pine (کاج اسکاتلندی)

کاج اسکاتلندی یک درخت مخروطی در خانواده کاج است و در سونا از آن بیشتر برای دیوارهای خارجی استفاده می شود. این گونه گسترده ترین گونه کاج است که در سراسر اروپا و آسیا رشد می کند. این چوب به خوبی به تغییرات حرارتی پاسخ می دهد تا ظاهری منحصر به فرد ایجاد کند . الگوی طبیعی چوب را می توان با استفاده از یک روش براشینگ ویژه برجسته کرد.


Community Verified icon

Community Verified icon

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *