چوب ترمو

در رابطه با چوب ترمو و انواع آن ابتدا باید توضیح مختصری در مورد چوب ترمو ارائه دهیم.چوب ترمو یک ماده چوبی است که با استفاده از روش های طبیعی، حرارت و بخار تولید می شود. اصلاح حرارتی باعث بهبود خواص فنی چوب می شود .محصول نهای یعنی چوب ترمو غیر سمی، از نظر ابعادی پایدار، مقاوم در برابر پوسیدگی و بدون رزین است. این محصول را می توان در داخل یا خارج از منزل، در هر آب و هوایی استفاده کرد.

خواص چوب ترمو

ثبات ابعادی

کاهش رطوبت

دوام بهبود یافته در برابر پوسیدگی

کاهش هدایت حرارتی

حذف رزین

رنگ ثابت از طریق چوب

ماده ای کاملا غیر سمی

کاهش قدرت شکاف

کاهش اندک مقاومت خمشی

انواع استاندارد

دو دسته عملیات حرارتی وجود دارد. گونه های چوب نرم و چوب سخت دارای طبقه بندی جداگانه ای هستند زیرا خواص آنها به وضوح متفاوت است. چوب ترمو اصل دارای دو کلاس تیمار حرارتی استاندارد Thermo-S و Thermo-D می باشد. داشتن بیش از دو کلاس معقول نیست زیرا خواص چوب در ابتدا با افزایش دما به آرامی تغییر می کند. هنگامی که دمای تصفیه از 200 درجه سانتیگراد فراتر رفت، خواص به سرعت تغییر می کند. استفاده از بیش از دو نوع تیمار حرارتی  خطر اختلاط خواص انواع مختلف را ایجاد می کند. دمای 215 درجه سانتیگراد به عنوان حداکثر دمای کافی است اما آنقدر زیاد نیست که اثرات عملیات حرارتی بر خواص ساختاری چوب قابل توجه باشد. در کلاس استاندارد درمان ترمووود، تورم و جمع شدگی چوب به دلیل رطوبت، تغییر رنگ و دوام بیولوژیکی به عنوان ویژگی های کلیدی مورد تاکید قرار می گیرد.

از آنجایی که چوب ترمو برای عرضه به مشتریان صنعتی مطابق با توافقات بین خریدار و تولید کننده عملیات حرارتی می شود، سطح پردازش را می توان با دقت با توجه به کاربرد نهایی بهینه کرد. در این حالت، چوبی ترمووود خواهد بود که طبق طرح طبقه بندی تصفیه استاندارد طبقه بندی شود.

چوب ترمو از نوع ترمو S

حرف s در ترمو s مخفف “پایداری” است. در کنار ظاهر، ثبات یک ویژگی کلیدی در کاربردهای نهایی محصولات در این نوع تیمار است. متوسط ​​تورم مماسی و انقباض ناشی از رطوبت برای چوب تیمار شده کلاس s بین 6 تا 8 درصد می باشد. و به عنوان نوع چوب ترمو نسبتاً بادوام طبقه بندی می شود. یعنی مقاومت طبیعی آن در برابر پوسیدگی الزامات کلاس 3 را برآورده می کند.

چوب ترمو از نوع ترمو D

حرف D  در ترمو D مخفف “دوام” است. در کنار ظاهر، دوام بیولوژیکی یک ویژگی کلیدی در کاربردهای نهایی محصولات در این نوع تیمار است. متوسط ​​تورم مماسی و انقباض ناشی از رطوبت برای چوب تیمار شده کلاس D بین 5 تا 6 درصد است . و به عنوان نوع بادوام طبقه بندی می شود. یعنی مقاومت طبیعی آن در برابر پوسیدگی الزامات کلاس 2 را برآورده می کند.

با ما همراه باشید در مقالات آینده تا بازهم برای شما از چوب ترمو و انواع آن بیشتر صحبت کنیم. توجه و استقبال شما باعث ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در مجموعه مازو شده تا به روز ترین اطلاعات در زمینه چوب ترمو را برای شما آماده کنیم .

 با مازو طبیعت در کنار شماست.


 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *