فرایند حرارتی چوب

فرایندی است که در اثر تجزیه در اثر حرارت (180 درجه سانتیگراد) در غیاب اکسیژن و ایجاد برخی تغییرات شیمیایی در ساختارهای شیمیایی اجزای دیواره سلولی (لیگنین و سلولوز ) در چوب به منظور افزایش دوام آن اتفاق می افتد.میزان اکسیژن کم از سوختن چوب در این دمای بالا جلوگیری می کند.برای این فرایند چندین فناوری مختلف با استفاده از محیط های مختلف از جمله گاز نیتروژن ، بخار و روغن داغ معرفی شده اند.

ترمووود ها در اثر اصلاح حرارتی مناسب برای استفاده در نمای ساختمان

انواع فرآیند اصلاح حرارتی چوب در مقاله Burmester بیان شده است.که در آن پنج فرآیند مختلف اصلاح را معرفی کرده است: ترمووود (یا چوب ممتاز) در فنلاند ، فرآیند تصحیح (Retiwood ) ، فرایند Les Bois Perdure در فرانسه استفاده شد، فرآیند افلاطون در هلند و عملیات با روغن در که آلمان انجام شد (OHT-process).

ترمووود های تولیدی در اثر اصلاح حرارتی

در این مقاله به صورت کلی انواع اصلاح های حرارتی را نام بردیم .در مقالات آینده هر کدام ازین روش های حرارتی جداگانه بررسی خواهد شد .در مقاله های آتی به صورت دقیق ساز و کار های این مدل های اصلاح حرارتی را بررسی خواهیم کرد.تاریخچه ای از انواع اصلاح های حرارتی را بررسی میکنیم. و در نتیجه به کامل ترین روش اصلاح که این روزا در دنیا انجام می شود برسیم.روشی که در نهایت آن ترمووود های امروزی تولید می شوند.

با مازووود همراه باشید تا کامل ترین اطلاعات در زمینه ترمووود را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *