داستان یک کاج فنلاندی مناسب

اینجا بود. نهال کاج فنلاندی که پدربزرگ Matti Järvinen سی و سه سال پیش در Keuruu کاشته بود، اکنون یک کاج کاملاً رشد یافته بود.با تاجی که بالاتر از سطح زمین تاب می خورد. یکی از همسایگانش در اولین برداشت 43 سال پیش وقتی به کارخانه منتقل شد ناپدید شد.در حالی که درخت دیگر 22 سال پیش برداشت شد و به کارخانه جدید منتقل شد. جایی که به عنوان ماده اولیه خمیر کاغذ استفاده شد.فنلاند در خلال دومین برداشت در اواخر دهه 1990، در حال ایجاد سیستم گواهی‌نامه جنگل خود بود.  آنها فهمیدند برای موفقیت در بازار بین المللی، صنعت جنگلداری فنلاند باید چیزی استثنایی ایجاد کند. پایدارترین ماده خام جهان. در آغاز دهه 2000، به محض اینکه امکان پذیر شد. پدر ماتی جروینن مزرعه خود را بخشی از سیستم صدور گواهینامه PEFC کرد.

ماتی بر سر برداشت با شرکت متسا معامله کرد و قرار شد قطع در اکتبر 2021 انجام شود. به زودی، روز قطع شد و تنه صنوبر 83 ساله توسط یک سر دروگر گرفته شد.

قطع کردن کاج فنلاند همراه با بازسازی پایدار

بر اساس تجزیه و تحلیل کامپیوتری اولین تنه برای استفاده  ماده خام کارخانه تخته سه لا مناسب بود. در حالی که تنه دوم به کارخانه چوب بری Vilppula ارسال شد. کنده به طول 5.18 متر بریده شد و قطر آن در بالای تنه 246 میلی متر با احتساب پوست اندازه گیری شد. کامپیوتر سومین تنه را به توده ای اختصاص داد که به کارخانه چوب بری Vilppula تحویل داده می شد که قطر آن کوچکتر بود. تنه چهارم برای استفاده به عنوان الوار خیلی کوچک بود . و آن را در توده ای قرار دادند که به کارخانه محصولات زیستی Metsä Fiber در Äänekoski می رفت. تاج‌ها و شاخه‌ها فعلاً روی زمین مانده بودند، اما بعداً جمع‌آوری می‌شوند و به یک کارخانه گرمایش محلی تحویل داده می‌شوند. تا برای تولید انرژی زیستی استفاده شوند.

الوار های کاج فنلاندی برش خورده

در امتداد جاده جنگلی به کارخانه اره کشی

 

بعد، دروگر انبوهی را که به چوب بری Vilppula اختصاص داده بود، برداشت و به کنار جاده منتقل کرد. این همان جاده ای بود که پدربزرگ متی بعد از جنگ پاک کرده بود. الوارها یک روز و نیم آنجا ماندند تا اینکه سفر خود را به سمت کارخانه چوب بری Vilppula در پشت یک وسیله نقلیه آغاز کردند. در کارخانه چوب بری، کامیون وزن شد و به او اجازه داده شد که کنده ها را برای مرتب سازی تخلیه کند. یک دستگاه اشعه ایکس برای تایید نتایج بازرسی بصری توسط اپراتور دروگر استفاده شد . و سیستم هر کنده سالم را به یک شکاف متناسب با قطر آن اختصاص داد. سه روز بعد، دسته‌ای برای برش جمع‌آوری شد و کنده‌ها از طریق میز تغذیه خط برش از طریق دستگاه پوست‌کشی عبور کردند.

استفاده مناسب از کاج فنلاندی

نوار نقاله ها پوست درخت کنده را به نیروگاه خود کارخانه چوب بری Vilppula منتقل کردند. جایی که از آن برای تولید گرما و برق استفاده می شد. پس از عبور از چندین نقطه اندازه گیری، چوب وارد خط برش واقعی شد. جایی که مناسب بودن آن برای استفاده مورد نظر قبل از برش چوب تأیید شد. تراشه‌های چوب از سطوح برش خورده به کارخانه گلوله‌های چوب Vilppula واقع در همان قطعه منتقل شدند . تراشه‌های بزرگ‌تر از کناره‌های چوب از طریق یک صفحه به سیلو هدایت شدند . از آنجا به کارخانه محصولات زیستی در Äänekoski منتقل شدند. برای تقویت خمیر تولید شده در آنجا.

ارسال کاج های فنلاندی برای اصلاح حرارتی

به سمت مقصد نهایی

برای بررسی ابعاد، چهار قطعه از آن را با دوربین چک کردند. تخته های بریده شده از طرفین در یک شکاف جداگانه قرار داده شد. پس از آن به مصرف کنندگان بریتانیایی فروخته شد و الوارهای کم رنگ که مقصد آن عربستان سعودی بود. و از آنجا برای استفاده در قالب‌بندی در محل ساخت یک بلوک برج جدید به ریاض فرستاده می‌شود. تخته های مرکزی از چوب کاج فنلاندی پس از مرتب سازی به خشک کن چوب منتقل شدند و حدود 36 ساعت بعد، اپراتور خشک کن میزان رطوبت آنها را  20.8 اندازه گیری کرد. الوار آماده تحویل به مشتری بود. در مرتب‌سازی پس از خشک‌کردن، یکی از چهار تخته به عنوان ماده اولیه پانل‌های چوبی درجه B در آلمان مورد استفاده قرار گرفت. سه قطعه دیگر در مرتب سازی نهایی با توجه به علامت حمل و نقل برای درجه مناسب و بسته بندی تأیید شد. الان آنجا نشسته است. در حال انتظار برای اصلاح حرارتی . 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *